Weekend Echt’n!!!!!!!

De blaadjes vallen van de bomen en de eikels  ook tijd om meer aandacht te gaan besteden aan roofvissen op sportvissenblog en dat ga ik ook zeker doen. Sterker nog ga deze winter zelf roofvissen om nog meet te kunnen bloggen. Onderstaand verhaal heb ik al vast maar voor jullie gelezen en is afkomstig van de top site http://www.snoekgids.nl/

De Echt’n een naam voor een groepje vismaten. Een Echt’n een naam die door één van ons in het leven is geroepen voor de groene rover die de 90cm grens heeft gepasseerd. Maar ook een naam die langzaam aan een formatie van 6 tal heren die allemaal een passie delen het vissen op snoek. Wat heeft men nodig men neemt 2 Tukkers 1 Fries 1 Belg een ½ Drent, en een Gelderlander. Dan ontstaat er een chemie waar Zomertijd nog een puntje aan kan zuigen. Van vrijdag avond tot zondag avond vissen, eten, drinken en roken Rock and Fish.

Tekst en foto’s: Sybren Schoustra!

Amai!!!!

Minimaal twee keer per jaar gaan we met zijn allen een weekend het water op met als doel? Juist echtn vangen. En dat is ook dit jaar weer gelukt. Vrijdag avond arriveren we allemaal, over bepaalde stekken wordt al weken gesproken toch heb ik een bepaald doel, aan dit water grenst een spookachtig plasje van nog geen 4 hectare het is een taai plasje waar ik eerder een 110cm wist te vangen. Een geheimzinnig water met diepten tot 17 meter diepten van 10 meter tegen de kant, kortom een moeilijk te beschrijven water. Maar een water waarvan je het gevoel krijgt hier kan nog wel eens een monster aan mijn lijn komen. Vandaag dag 1 heb ik kameraad Michel Holtrigter aanboord. Na 2 uur trollen hebben we iedere meter mee gepakt het is er vandaag zoals vaker weer stil. Het water is zo groen als riet door het alg en wat er ook hier rondwaart today is not the day!

Te laat Rick?

Dan maar naar plan B, inmiddels zijn we op de hoogte gebracht dat onze huis Belg exact 100cm heeft gevangen, wij openen de dag met een baars. En arriveren op water B ook hier is het stil heerlijke voorns worden over de stek gesleept. Hilco wist hier exact een jaar geleden een knoepert van 121 te vangen. We gaan dus weer door. Alhoewel we heerlijk knakworsten hebben genuttigd met mayo het brood stond nog op de steiger iets te laat geworden vannacht? Ik weet het niet meer.

Onderschrift; 109 cm brute kracht.

Dan maar naar plan C eigenlijk gaat het nog niet gek we wilden een dikke vangen en daar hebben we een route voor gemaakt. We weten dat de kans op 0 dan ook groot is. Bij water C aangekomen begint het licht te regenen we besluiten eerst even onder een brug wat te drinken peukie op de lip belletje naar de andere boten. Watertje C een goede stek om te trollen ik ga All in een Fringo aan de ene stok en een 20cm Nils Master aan de ander. Het aas wordt nog geen 100 meter aangeboden of de hengel met de Nils staat hoepeltje krom ik grijp hem uit de stok en voel direct dat het een om een echt’n gaat. De vis gaat er als een speer vandoor heb het zelden zo gek gezien. Bij de boot en weer een sprint van 15 meter zo gaat het nog een tijdje door. Op een gegeven moment zijn we beide uitgedrild. Michel alias de goldfinger weet de snoek weer vakkundig te landen. Op de meetlat bereiken we 109cm een mooie start. Al moesten we wat geduld hebben ik weet later nog 1 te vangen. Michel hoeft zich zelf niet verder te vermoeien met visdrillen.

Hilco weet nog steeds hoe het moet

Hilco weet nog steeds hoe het moet.

’S Avonds laten we van ongeveer van drie varkens de heerlijk gebraden ribbenkasten bezorgen we drinken een paar biertjes laten we die daar tussen maar niet noemen. We staan dan de volgende ochtend ook een beetje minder fris op.

Hoppa 96 schoon aan de haak!

Zondag ochtend laat ik het kort houden het weer is bagger. Ik neem vandaag maat Stef de altijd vrolijke Belg mee. We blijven vandaag een beetje bij Hilco in de buurt of Hilco bij ons we hebben allemaal geen duidelijk plan. Marco en Rick hadden het de eerste dag moeilijk dus die kregen een gouden tip om mooie vissen te vangen van Hilco! Een water waar niemand durft te komen der heersen witte wieven namelijk. Maar zij de ridders van de lage landen trotseren de elementen en kwamen ongeschonden als overwinnaars terug, met een belonong van 7 prachtige vissen op hun conto!

Michel met een mooie!

Ik zelf weet na een paar uur ook mijn eerste vis te haken weer een dikke maar na flink kopschudden los ik deze helaas maarja ook dat is vissen. We houden de moet er in het weer klaart en dan krijg ik een herkansing en jawel deze blijft hangen een snoek van exact 90 cm.

Ja klopt we gaan zo op bed maar eerst nog een juist flesje

Ja klopt we gaan zo op bed maar eerst nog een juist flesje.

Hilco en Michel weten ook aardig te vangen ze harken er lustig op los mooi volk on tour! Dan besluiten we nog 1 stek aan te doen hier haakt hilco zowaar een monster maar na een aantal flinke beuken verliest hij contact en is de fish gone. Van afstand zien we aan de gebaren en handelingen dat hij er niet blij mee is. Voor hilco is het dikke vis nummer 3 die dit weekend niet blijft hangen.en dat maakt hij dan ook duidelijk kenbaar al het misbaar wat je maar kan bedenken rommelt als de donder over de plas!!!!!  We besluiten moe maar voldaan  langzaam terug te trollen naar de camping. Bij een brug krijg ik de orders eerst te gaan om de vissen wakker te schudden. Hilco en Michel weten de wakkere vissen echter niet te vangen ik ga terug en probeer het nog een keer 96 cm snoekpower is het resultaat haha sukkels. Daarna is het over en uit we sturen Stef direct retour naar België die moet nog 3 uren rijden. We poetsen het huisje en creëren een hoek voor de vergeten spullen van Rick. Weer een geslaagd weekend in februari maar weer met zijn allen naar http://www.veluwemeerpension.nl/ om daar van de gastvrijheid van Juul en Kees te genieten.

Bingo voor Marco

Groeten Sybren Schoustra,

Hier wordt rick blij van!

Lees ook:Facebook gezicht
Lees ook:kijk zo moet het niet !!!!
Lees ook:Zeemonster gevonden in zee Californië
Lees ook:karpers dood door weer omslag!